Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

„Kėdainių konservų fabrikas“ plečiasi į Afriką

Autorius: ELTA
Kėdainių konservų fabrikas.
Kėdainių konservų fabrikas.
Printer Friendly, PDF & Email

Įmonė „Kėdainių konservų fabrikas“ keičia strateginę kryptį ir planuoja plėtrą naujose rinkose - ketina tapti lyderiais ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, daugiau eksportuoti į Afriką. Įmonės planuose dvigubai padidėjęs gamybos našumas. Iš pagrindų atnaujinta įmonės vadovybė, anot „Vikondos“, kuriai priklauso „Kėdainių konservų fabrikas“, generalinio direktoriaus Mindaugo Snarskio, rodo, kad bendrovė išaugo savo seną drabužį ir yra pasiruošusi esminiams pokyčiams.

„Kėdainių konservų fabrike“ jau dirba naujas generalinis direktorius, prekybos direktorius ir rinkodaros vadovas, kurie iš esmės keičia įmonės kryptį ir strateginius tikslus.

„Dabar daugelyje kategorijų mes esame lyderiai Lietuvos rinkoje. Tačiau mes pakeitėme savo namų rinkos apibrėžimą ir nuo šiol mums namų rinka yra ne tik Lietuva, bet ir visos Baltijos šalys - siekiame ir ten tapti lyderiais. Norėtumėme išauginti eksportą į Latviją ir Estiją ne mažiau nei 50 proc. per metus – tai mūsų artimiausiuose planuose“, – sako „Vikondos“ generalinis direktorius M. Snarskis.

Nors šių metų pirmojo pusmečio bendrovės apyvarta viršijo 11 mln. EUR ir paaugo 12 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, dabar ant įmonės stalo – dar ambicingesni tikslai.

„Kai 1944 m. bendrovė įsikūrė, laisvosios rinkos sąlygos neegzistavo, todėl fabriko tikslas buvo gaminti maisto produktus ir maitinti žmones. Natūralu, kad šiandien rinkos situacija visiškai kita – mes privalome ne tik maitinti, mes turime suteikti didesnę vertę – produktą, kuris atitiktų sveikos gyvensenos, augančio gyvenimo tempo ir kitus vartotojų keliamus reikalavimus“, – teigia M. Snarskis.

Artimiausiuose įmonės planuose – ženkliai auginti eksportą už Europos ribų. Šiuo metu įmonės eksportas sudaro apie 25 proc. apyvartos, tačiau jis didžiąja dalimi yra etninis – tai tokios šalys, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės: Jungtinė Karalystė, JAV, Airija. Tačiau bendrovė ketina plėsti rinkų geografiją. Šiuo metu pagrindinis taikinys – Afrika.

„Nusitaikėme į augančias rinkas, pirmoji iš jų – Afrika. Nors tai rizikinga rinka, mes jau turime pirmuosius susitarimus su būsimais partneriais. Tačiau mūsų planuose – ne tik egzotinės šalys, dar turime neišnaudoto potencialo ir Europoje, kur bandysime stipriau įsitvirtinti. Čia turime didelę konkurentę – Lenkiją, kuri yra tikrai efektyvi ir turi didesnių našumų, bet mes turėsime galimybę konkuruoti dėl savo kokybinių rodiklių“, – sako „Vikondos“ vadovas.

M. Snarskis tikina, kad Baltijos šalyse didžiausias potencialas matomas konservuotų sriubų ir pietų patiekalų kategorijoje. Tačiau kitose Europos šalyse paklausa eksportui skiriasi. Nors teoriškai atrodo, kad konservuotas maistas – palankus eksportui dėl ilgo galiojimo laiko, kita vertus, tenka konkuruoti su rinkomis, kur per metus užauga ne vienas šviežių daržovių derlius. Todėl skiriasi tiek savikainos, tiek ir masto ekonomika, o tai apsunkina eksporto sąlygas.

Majonezas – tai produktas, kurio eksportui įmonėje matomas didžiausias potencialas. Praėjusių metų pabaigoje „Kėdainių konservų fabrikas“ baigė įrengti naują itin modernų majonezų ir padažų gamybos padalinį, į kurį investavo 1,5 mln. eurų. Per valandą nauja linija leidžia pagaminti ir išpilstyti iki 6 000 vienetų produkto, arba iki 18tūkst. tonų per metus – kelis kartus daugiau nei bendrovė gamindavo iki šiol. Be to, įmonė galės gaminti majonezą, kurio pakuotės transportavimui ir laikymui prekybos vietose nebūtina žema šaldytuvų temperatūra.

„Pasaulio rinkose majonezas transportuojamas ir parduodamas kambario temperatūroje, o ne šaldytuve, kaip įprasta pas mus. Naujoji linija leidžia sukurti tokius gaminius, tad galimybė gaminti klientų poreikius atitinkančius produktus leis dar reikšmingiau padidinti eksportuojamų produktų kiekį. Be to, šiuo metu laukiame aukščiausio tarptautinio BRC FOOD maisto standarto sertifikato įvertinimo, kuris taip pat padidins mūsų galimybes“, –  teigia „Vikondos“ vadovas.

Anot M. Snarskio, ateityje šios kategorijos produktų planuojama parduoti daugiau ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Nors čia šiandien majonezų ir pomidorų padažų kategorijos mažmeninėje prekyboje krenta, tačiau stebimas B2B sektoriaus pardavimų augimas. Šiuo metu iki 7 proc. įmonės produkcijos sudaro B2B pardavimai, tačiau šią sritį ateityje planuojama stiprinti.

UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ gamina majonezus, padažus, konservuotas daržoves, vaisius, uogienes, džemus, konservuotas sriubas, o įmonės produkcija eksportuojama į 27 šalis. Šiuo metu įmonėje dirba per 230 darbuotojų.

UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ yra koncerno „Vikonda“ dalis, kuriam taip pat priklauso „Dadu“ ledus gaminanti bendrovė UAB „Vikeda“, žemės ūkio bendrovė UAB „Krekenava“, grūdus superkanti bendrovė UAB „Kėdainių aruodai“, mažmeninės prekybos tinklas UAB „Sibena“, valdantis 21 parduotuvę, bei kitos įmonės.

Facebook komentarai

T Hegvita agro