Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

dojusagro

Naudotojai kasmet vis geriau vertina ŽPDRIS paslaugas

Autorius: Agroeta
Printer Friendly, PDF & Email

Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) duomenys rodo, kad Lietuvoje penktus metus veikianti automatizuota Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinė sistema (ŽPDRIS) kasmet sulaukia vis daugiau naujų naudotojų ir geresnio paslaugų vertinimo, pranešė Žemės ūkio ministerija.

Šiemet vykdyta apklausa atskleidė, kad net 85 procentai asmenų elektronines ŽPDRIS paslaugas vertina teigiamai. Praėjusių metų duomenimis, 72 procentai sistemos naudotojų ją įvertino teigiamai.

Nuo sistemos veikimo pradžios, t. y. 2015 m. sausio 1 d., iki 2019 spalio 15 d. ŽPDRIS pasinaudojo jau 65 076 paslaugos gavėjų. Pagrindinis ŽPDRIS tikslas – užtikrinti efektyvų žemėtvarkos planavimo proceso valdymą.

Sistemoje, kuri veikia vieno langelio principu, galima teikti prašymus, stebėti projektų rengimo, derinimo, svarstymo su visuomene bei viešinimo eigą ir kitus procesus. Šia sistema kasdien naudojasi ne tik NŽT specialistai, bet ir valstybės įmonės Valstybės žemės fondo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Aplinkos apsaugos departamento, Kultūros paveldo departamento, savivaldybių administracijų ir kitų institucijų darbuotojai.

ŽPDRIS stiprioji pusė yra ta, kad visos paslaugos yra derinamos elektroninėje erdvėje. Sistemoje yra teikiamos keturios elektroninės paslaugos. Nuo 2015-01-01 iki 2019-10-15 ŽPDRIS pradėta elektroninių paslaugų:

• kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengimo elektroninių paslaugų – 5 385,

• žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo elektroninių paslaugų – 43 532,

• žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo elektroninių paslaugų – 75,

• žemės konsolidacijos projektų rengimo elektroninių paslaugų – 26.

Dabar minėti projektai ne ŽPDRIS (t. y. spausdintine forma) rengiami tik tais atvejais, kai projektai buvo pradėti rengti iki ŽPDRIS veikimo pradžios arba kai tokia išimtis yra numatyta projektų rengimo taisyklėse, todėl 2019 m. tik apie 0,7 proc. paslaugų teikiamos ne ŽPDRIS.

Nuo 2015-01-01 iki 2018-10-15 ŽPDRIS vartotojų skaičius pasiskirstė taip: paslaugų gavėjų, kurie savo tapatybę patvirtino per Elektroninės valdžios vartus, buvo 65 076 asmenų; registruotų vartotojų (institucijų, teikiančių ŽPDRIS paslaugas, darbuotojų) – 1 824 ir projektų rengėjų, kurie bent kartą prisijungė prie ŽPDRIS, – 954.

2019 m. ŽPDRIS interneto svetainės www.zpdris.lt skiltyje „Naudotojų apklausa“ vartotojams buvo sudaryta galimybė pateikti atsiliepimus. Pagal pusmečio apklausos rezultatų duomenis, dažniausiai vartotojai naudojasi žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo elektronine paslauga – 58,9 proc., toliau kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengimo elektronine paslauga – 35,6 proc., žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo elektronine paslauga – 16,4 proc. ir žemės konsolidacijos projektų rengimo elektronine paslauga – 13,7 proc.

NŽT, siekdama užtikrinti nepertraukiamą ŽPDRIS veikimą, tinkamą funkcionalumą ir operatyvų sutrikimų šalinimą, nuolat vykdo ŽPDRIS atnaujinimą, apimantį atsirandančių programinės įrangos pokyčių realizavimą ir funkcionalumų modifikavimą, įdiegimą ir testavimą, atsižvelgiant į susijusių teisės aktų ir standartų pakeitimus. Tobulinant esamus mechanizmus (priemones) ir sukuriant naujus, siekiama užtikrinti sistemos naudojimo patogumą, efektyvų ŽPDRIS duomenų tvarkymą ir konsultacinę pagalbą ŽPDRIS naudotojams.

Facebook komentarai

T Hegvita agro