Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Šernus paklojęs užkratas smogė ir ginklų parduotuvėms – vyksta "optimizacija"

Autorius: Agroeta
Šernus paklojęs užkratas smogė ir ginklų parduotuvėms – vyksta "optimizacija"
Šernus paklojęs užkratas smogė ir ginklų parduotuvėms – vyksta "optimizacija"
Printer Friendly, PDF & Email
(Vilnius, gruodžio 21 d.) Nuo 2014 metų Lietuvoje siaučiantis afrikinio kiaulių maro (AKM) užkratas dalyje mūsų šalies teritorijos visiškai išnaikino šernų populiaciją. Grandininės reakcijos neteko ilgai laukti. Po nuostolius skaičiuojančių kiaulių augintojų, ištuštėjo ir ginklų parduotuvės. Medžiotojai keičia kryptį. Sunyko šernų populiacija Medžiotojai kai kuriuose Lietuvos regionuose nenušauna nė vieno šerno, todėl pagrindiniai medžioklės laimikiai kol kas yra gausiai išsiplėtusi elninių žvėrių populiacija. „Kai kur šernų sumažėjo iki nulio. Jei padalintume Lietuvą perpus, tai rytinėje dalyje visiškai išnyko šernai, o vakarinėje dalyje jų dar kažkiek yra“, – „Agroetai“ sakė Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugijos pirmininko pavaduotojas Eugenijus Tijušas. Pasak jo, kur kas ankščiau už Lietuvą medžiotojai šernų nenušauna jau ir Latvijoje bei Estijoje, kur taip pat siaučia AKM. E.Tijušas mitu pavadino situaciją, esą šernai į Lietuvą gali atklysti iš Baltarusijos. „Tai visiška nesąmonė, nes šernas pernelyg sėslus žvėris, todėl šernų populiacija iš Baltarusijos, kur, beje, jie taip pat beveik išnykę, negali reikšmingai papildyti Lietuvoje gyvenančių šernų“, – aiškino E. Tijušas. Pašnekovo teigimu, Baltarusija apskritai skelbė, jog kovojant su AKM, šernams išnaikinti buvo pasitelkta kariuomenė. Ginklų parduotuvėse slogios nuotaikos AKM užkratas jau kurį laiką ištuštino ir ginklų parduotuves. Bendrovės „Oksalis“ vadovo Gyčio Misiukevičiaus teigimu, medžiotojai jau retokai užeina gausiau apsipirkti. „Šernai buvo pagrindinis medžioklės laimikis. Kai jų neliko, klientai parandą ūpą medžioti, o tai reiškia, kad jie nepameta žiūronų, pirštinių, kitų reikmenų. Savo ruožtu ir pas mus nebeužeina“, – sakė G. Misiukevičius. „Oksalis“ valdo dvi parduotuves Lietuvoje, o dar devynios ginklų parduotuvės dirba pagal „Oksalio“ frančizę. „Pavyzdžiui, šovinių pardavimai smuko apie 50 proc.“, – kalbėjo G. Misiukevičius. Paklaustas, kaip sprendžiama klientų trūkumo problema, G. Misiukevičius sakė, jog ginklų parduotuvėms tenka optimizuotis, tai yra atleisti darbuotojus. „O ką daryti, juk reikia mažinti sąnaudas. Kitas dalykas, mėginame maksimaliai plėsti prekių asortimentą“, – teigė „Oksalis“ vadovas G. Misiukevičius. Nuo medžioklės prie žūklės Kitos įmonės – „Vilniaus ginklai“ – direktorius Raimundas Toločka „Agroetai“ irgi patvirtino, kad įmonės pardavimai sumenko dėl retesnio medžiotojų apsilankymo. „Žmonės kurį laiką dar ateidavo iš įpročio, bet kai šernų medžioklėje nepamatai, tai tas klientų ratas traukiasi“, – sakė R. Toločka. Jis atkreipė dėmesį, kad AKM liga pakeitė ir pačių klientų įpročius. Dabar esą medžiotojai vis dažniau persimeta į žūklę. „Žmonės turi pinigų ir nori pramogos. Žūklėje bent jau žuvį gali pagauti ir taip suteikti sau pramogą“, – kalbėjo „Vilniaus ginklai“ direktorius R. Toločka. Pasak jo, anksčiau klientai užeidavo įsigyti ne tik šovinių, bet ir kitų medžioklei skirtų reikmenų – drabužių, optikos bei kitko. „Sunku pasakyti, kaip bus ateityje, nes net jei afrikinis kiaulių maras ir baigsis, šernų populiaciją atstatyti nebus taip paprasta“, – pabrėžė pašnekovas. Skaičiuojama, kad Lietuvoje yra apie 30 tūkst. medžiotojų. Agroeta Dailininko Algimanto SNARSKIO piešinys
Facebook komentarai