Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Pereiti į pagrindinį turinį

C1

C1

Stebėtojai tvirtina, kad maisto kainos auga, prekybos tinklai sako jas mažinantys

Autorius: BNS
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
Printer Friendly, PDF & Email

Prekybos tinklams skelbiant apie maisto produktų kainų mažinimą, jų analitikas sako, jog kainos nuolat auga.

Kainas stebinčio portalo vadovas Arūnas Vizickas sako, kad maisto kainos kilo nuo praėjusių metų spalio ir tik šių metų gegužę stebimas maždaug 1 proc. pigimas. Jis pabrėžia, kad kai kur rinkoje yra maisto perteklius, tačiau kainų lygis nesikeičia.

„Gegužės mėnesį yra tam tikras pigimas, bet jis labai kosmetinis, iki vieno procento kainos pamažėjo. Tuo tarpu prekybininkai skelbia dideles nuolaidas, apie 15 proc. pigimą kalba (...). Kalbant apie prekinių ženklų krepšelį, jų kaina užkelta yra du kartus, palyginti su prekybos tinklų etiketėmis. (...) Juose šiek tiek yra mažėjimas, bet vidurkis vistiek nuolat auga“, – sakė A. Vizickas.

Pasak jo, žaliavų kaina, pavyzdžiui, kiauliena ar vištiena pinga, nes karantino metu sumažėjo eksportas, neveikė maitinimo ir apgyvendinimo įstaigos, todėl gamintojai kainas sumažino, tačiau  prekybos tinkluose jos laikosi aukštos.

„Mėsa užauginama, gyvulius laikyti fermoje nebeapsimoka, darbuotojams mokėti reikia, pajėgumai yra, tai todėl mažinamos kainos. Mūsų žiniomis, gamintojai, atsidūrę tokioje situacijoje, iš tikrųjų sumažino kainą, bet prekybos tinklai neskuba mažinti, nebent daro akcijas, bet šiaip bendrą kainų lygį numesti, tokio dalyko nėra ir tuo net nekvepia“, – sakė A. Vizickas.

Jo teigimu, kaimyninėje Lenkijoje situacija kiek kitokia, o maisto kainos mažėja kur kas sparčiau.

„Lenkijoje tinklai pamatė, kad rinka susiaurėjusi, žmonių piniginės atsiveria vis sunkiau, tai jie daro įspūdingas akcijas. Sviestas apie 60 centų už pakelį kainuoja, vištiena mažom kainom, vaisiai. Matosi, kad kovoja dėl kiekvieno vartotojo. Pas mus kol kas tokių nuotaikų nematome“, – teigė kainų analitikas.

Dėl koronaviruso krizės sumažėjus vartojimui, prekybos tinklas „Maxima“ gegužės viduryje paskelbė 15 proc. mažinantis 500 lietuviškų produktų kainas. Tuo metu A. Vizickas tokią akciją vadina „smegenų plovimu“.

Paskelbtas tyrimas rodo, kad pigiausių maisto produktų krepšelis gegužę per metus pabrango 5,98 euro, tačiau per mėnesį – gegužę, palyginti su balandžiu – sumažėjo 1,01 euro.

D. Dundulis: nėra jokio stebuklo – pinga žaliavos

Tyrimas rodo, kad antrą pigiausią prekių krepšelį siūlo prekybos tinklas „Norfa“ – čia krepšelis per mėnesį atpigo 58 centais iki 55,24 euro.

„Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis sako, kad kainos iš tiesų sumažėjo dėl  pingančių žaliavų.

„Čia nėra jokio stebuklo, paprasčiausiai pinga žaliavinis pienas, žaliavinė mėsa ir dėl to visas šitas dalykas vyksta“, – sakė D. Dundulis.

„Tik tiek, kad yra tų pigiųjų produktų, kaip, pavyzdžiui, pienas, kurį mes pardavinėjame po 35 centus – ten tikrai nėra ko mažinti, nes ir tada, ir dabar viską sudėjus neuždengs išlaidų“, – sakė jis.

„Maxima“: kainas mažiname

Pasak tyrimo pigiausias prekių krepšelis išliko „Maximoje“ – per mėnesį jis atpigo 63 centais iki 51,99 euro.

Nepaisant kritikos, „Maximos“ atstovė Ernesta Dapkienė sako, kad tinkle daugelio prekių kainos mažėja,

„15 proc. sumažinome kainas 500 produktų mūsų prekybos tinkle, tarp kurių daugiausia yra pieno produktų ir mėsos gaminių, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių“, – sakė E. Dapkienė. 

„Planuojame, kad tokių lietuviškų prekių sąrašas 15 proc. sumažintomis reguliariomis kainomis toliau didės“, – pridūrė ji.

Anot jos, gegužę, palyginti su balandžiu, mažėjo agurkų, pomidorų, moliūginių daržovių, šaldytos konditerijos, juodos ir šviesios duonos su priedais kainos.

Facebook komentarai